måndag 5 juli 2010

Rosor

I dag har vi varit en sväng till Göteborg, för att hämta en påse som jag glömde i en affär vid förra veckans shoppingtur. Affären låg så lägligt på samma gata som Strikk. - Ooo, en garnaffär, sa jag till maken och släpade med honom in, under protester och hot om att vi skulle bli tvugna att gå in på Naturkompaniet isåfall.  En härva svart lingarn följde med mig ut ur butiken (nu rodnar jag lite, för det var alls inte meningen). Vi tog varsin stärkande kopp latte på Da Matteo, som gör det godaste kaffe jag någonsin druckit.
Sedan gick vi för att lukta på Trädgårdsföreningens rosor. Det var härligt och jag hittade flera favoriter som skulle vara fint att ha hemma. Jag är heltokig i gula och orange rosor.
En härlig dag!

Tequila Sunrise & Constance Spry
The Pilgrim &  Minette Rosa x Suionum

... och, ja, vi gick allt en sväng till Naturkompaniet också.

2 kommentarer:

Malin sa...

Att gå förbi strikk går bara inte.... Monica på madame kruz talade om att ni skulle hålla en kurs i hur man stickar strumpor från tå till topp... mycket roligt tycker jag! Ser fram emot detta!!! Ha en skön sommar!
Mvh
Malin

Magganmagi sa...

HEj! Vilkentrevlig blogg!! upptäckte den alldeles nyss via Tant Kofta.
mixen odling och stickning passar mig perfekt!
Hej från Maggan