måndag 21 april 2014

Lägesrapport i Dödergöks sockutmaning



Tre par sockar är nu färdigställda och jag har färgat garnet till det fjärde paret. Det blev en härlig limegrön färg som passar perfekt till mina nya skor. Min man hade med sig en överbliven kokplatta hem från jobbet i morse (han arbetar natt ), så för första gången kunde jag stå utomhus med min färgning. Vilken lyx att stå i strålande sol och slippa ta med gulaktigt inomhusljus i beräkningen. Så kul med färg!
Det blev ytterligare ett sockgarn färgat och två härvor sjalgarn, vars färg jag inte riktigt gillade, fick sig en överfärgning. Visst ser det trevligt ut med garn som fladdrar i vinden?




Nu i kväll har det hunnit bli två par tår stickade av det nyfärgade garnet.

7 kommentarer:

Fröken Slöjd sa...

Så lockande det ser ut att stå ute och färga. Jag som undviker aktiviteter med vatten ex färgning och tovning blir riktigt sugen. Det blir att hålla ögon öppna efter en elplatta.
Fint garn och fina sockar också!

Susilull sa...

Flitig du är! Många fina sockar!
Och det ser härligt ut att färga utomhus!

Maritas Maskor sa...

Vilka fina garner du har färgat!!
Gud vad bra att kunna färga om något som man inte gillar färgen på!
Jag kan ingenting om färgning tyvärr. Vad är det för färg du använder?

Anonym sa...

Vilka underbara garner du färgat- jag dregglar!!
Och dina sockar, härligt att se. Jag har mkt kvar.

KRAM

Hedvig sa...

Undrar hur mycket fler sockor det stickats i Sverige de senaste två månaderna jämfört med samma två månader förra året. Hur kul som helst att den haft sådant genomslag! :)

Systeryster och jag .... sa...

å vad mycket fint du gör...
funderar på att försöka sy harembyxor

Unknown sa...

Åh så glad jag är att jag hittat din blogg! Otroligt inspirerande och lärorik!