torsdag 1 juli 2010

På stickorna

Tack för era fina kommentarer om min Gröna kofta. Det gör mig så glad att läsa! :-)


Nu har stickningen av Silverlode tagit fart och jag inser att det kommer att ta lite tid. Lingarnet är inte precis lättstickat och jag kommer på mig själv med att snegla på sockgarnet, som jag köpte igår, hela tiden...  Som tur är, så är den gröna färgen en fullträff... nästan självlysande... underbart att vila ögonen på.


En sväng ner i trädgården, för att beundra vildrosorna som blommar för fullt. Taggiga och risiga mest hela året, men så söta, att man förlåter dom för allt, när knopparna äntligen slår ut.

3 kommentarer:

PetraO sa...

Jag har precis köpt mönstret till Silverlode jag också,inspirerad av dig, men jag stickar den nog i bomullsgarn tror jag!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Den gröna tonen är perfekt!

aafke7 sa...

if I ever use green? it will be YOUR colour! :) Lovely cardigan you made! And this? a new dream?