lördag 24 juli 2010

Tidsresa

Igår var vi, hela familjen, på Kungahälla medeltidsdagar. En solig och skön eftermiddag och kväll i medeltidsborgen, Bohus fästning. Vi tittade på teater, trolleri och gick på marknad. Under några år har min man och jag och några vänner till oss, som Ledu Lekare, sjungit och spelar tidig musik under medeltidsdagarna. Det var rätt skönt att gå runt på fästningen klädd i vanliga kläder och vara en marknadsbesökare, som alla andra.


August var vaken hela tiden. Han hade så mycket att se och lyssna på och då går det inte att sova, fast man bara är tre månader.


Jag var inte riktigt lika uthållig och satte mig lite avsides med stickning och ljudbok under den sista timmen innan hemfärden. Det blev några varv på mina handledsvärmare, som jag ska ha under höstens och vinterns yogapass. Det var så skönt att sitta med ryggen mot en 700-årig sten mur i kvällssol och sticka. Det blev, lite otippat, min höjdpunkt den här dagen.


Ryggen mot muren och blicken upp!

8 kommentarer:

Honungsboden sa...

Visst är det härligt på Fästningen. Då vi fortfarande bodde i Kungälv var det vårt självvalda mål då vi var ute och cyklade på kvällarna mannen och jag!

Efwa - Medea sa...

Vad mysigt du verkar ha haft det.

aafke7 sa...

How nice! Did you still use your whispering voice? to sing a medieval song? for this treasure to go to sleep?
Thanks for you comment on this silly hand of mine. Do you have any idea for southing the allergic reaction? I tried a few plants but perhaps you have a good remedy for me?
I thought it has been a wasp, but it can also be a bigger guy. :(((

Anita Tørmoen sa...

Så koselig. Bohus festning står på listen vår over steder vi skal besøke:)

Torprosen sa...

Vad roligt att se ett litet reportage från "vår" fästning..visst är där fint..min man och jag vigdes där för ganska precis 10 år sedan..i tornrummet.
Ha en go helg önskar Torprosen

Malin sa...

låter helt underbart med stickningen på kungälvs fästning!!!

Magganmagi sa...

Snygga muddar blir det!
Mags

Emmas dagar sa...

Tack för avmaskningstips! Det ska jag komma ihåg.
Dina handledsvärmare ser härliga ut. Vad är det för garn?