onsdag 28 juli 2010

Städdag...

... har vi haft idag. Efter konsumtionshysterin och soffnötandet i början av veckan, så kändes det bra att ta tag i en mycket försummad del av vår vardag. Städning! Jag gjorde ett grundligt röj i övervåningen och tvättade till och med fönstren. Akvarierna fick rent vatten och tvättmaskinen har snurrat. Under tiden klippte lilla A gräsmattan och snyggade till utomhus.
Vi bjöd in min lillebror på spaghetti med köttfärssås och blåbärspaj mot att han hjälpte oss att reda ut sladdhärvan bakom tvn och en lektion i hur hårddisvideon fungerade.
Nu kan vi med gott samvete sjunka ner i soffmörkret igen. ;-) Det blir blodig norsk deckare i kväll och sen forsätter vår Tarantinofestival.

Ha en skön kväll!

4 kommentarer:

Timeout sa...

Åh jag vill också vara så där duktig! Städa...

Snäckskalsdalen. sa...

Säger som Timeout, vill också vara duktig och städa, men jag hoppar över det.....det är inte roligt.
Tarantino filmer däremot hänger jag mer än gärna med på - gott!
Agneta kramar

Torprosen sa...

Oh, jag önskar att det var jag som drabbats av lite städmani..det kan behövas lovar jag..men prioriteringen är trädgården och folk som kommer och går..men bättre tider kommer väl.Underbar bild du visar...Torprosen

aafke7 sa...

Blue berry cake? :)))Cleaning the house isn't one of my favorites...
But your festival? I wait for pics to come!