lördag 10 juli 2010

Liesl



Min nya stickning påbörjades igår. Det blir en Liesl av Julie Weisenberger i Yll o Tylls tunna lin. Jag använder stickor 4 mm. Eftersom garnet och stickorna inte stämmer med mönstret, så får jag göra lite ändringar eftersom. Tex så gör jag minskningarna var fjärde var istället för vart tredje. Just nu funderar jag på om jag ska repa upp allt ihop och börja om från början och sticka den uppifrån och ner istället.
Silverlode är färdig, men både kameran och fotografen är hemifrån i dag, så det får bli bilder på den i morgon istället.

2 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Det blir spännande att se hur den blir, men oj så bökigt det låter med alla ändringar! Men du är väl troligare bättre än mig på sånt! ;-) Och så härligt att se att det blir ytterligare ett grönt plagg!

Emelie sa...

Husqvarna CI 21 är nog den bästa uppfinningen sedan skivat bröd =) Och snygg är den också, jag blir glad varje gång jag plockar fram dem.

Spännande med en ny blogg att läsa, ska genast kolla in den!

Emelie