torsdag 15 juli 2010

Sytt & broderat



Efter två dagar trixande, så har jag nöjet att presentera två väskor, en för det som inte får plats i stickväskan och en liten för garnnystan. Jag har ju redan en stickväska, men har efter hand märkt att när allt jag behöver är packat, så finns det ingen plats för själva stickningen. Därför har jag gjort en till, något mindre.


Den lilla garnväskan blev, lite otippat, turkos. Jag har börjat bli mer och mer förtjust i turkos, så vem vet snart kanske bloggen byter färg. Elling var så besvärlig och ville bli kliad hela tiden, men till slut efter ett femtiotal försök blev det några användbara bilder (han är så söt och egentligen är det mest roligt att han är i vägen...).
Lilla stickväskan blev invigd idag, när jag var till posten, för att hämta ett paket från Wollmeise. Två ljuvliga härvor en orangeröd och en grön.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Jättefina väskor och söt katt. Turkos har blivit en av mina nya favoritfärger.

frisky frog sa...

Vilka fina väskor, inte kan man få för mycket garnförvaring! Gillar speciellt den gröna.

Anita Tørmoen sa...

Nydelig veske, og så fin pus da! Har lagt meg til som følger til den hyggelige bloggen din.