söndag 25 juli 2010

Regnig söndag

Vad passar bättre än att baka bullar en sån gråmulen och kall dag? Efter att ha småfrusit mig igenom morgonen satte jag en fördeg och kröp i hop i min sköna fåtölj och stickade färdigt mina Toast och fäste trådar, medan degen jäste. Tända stearinljus glimmade i regnvåta, ojämna glasrutor på verandan...
Skönt att stå i köket brevid den varma ugnen och baka ut degen.
När första plåten var färdig kunde jag väcka min nattarbetande make med kaffe och nybakt kanelbulle. Mysigt!
Nu sitter jag här och bloggar med nya tåsockarna och handledsvärmarna på... funderar på vad jag ska sticka härnäst... har totalt snöat in på Noro sockgarn och färgade lite mer rester igår... får bli något av det garnet.

8 kommentarer:

Malin sa...

vilken mysig dag!!!! underbart mysiga handledsvärmare du har gjort!!!!!

Bland nystan o papper sa...

Så skönt det låter!
Gillar gårdagens sista bild, kul :)

PetraO sa...

Det låter som en härlig dag med härliga projekt och fina stickningar!

Saras pyssel sa...

Det där börjar bli en riktig Tootitosh-färg för mig! :-)

Anita Tørmoen sa...

Skikkelig kose-inne-dag:)

aafke7 sa...

Love your way6 of putting things.. simply living and enjoying! It's poetry of every day life!

Honungsboden sa...

Skön dag och finfina sockor!

frisky frog sa...

Snyggt!