söndag 4 juli 2010

Utflykt till Backamo

Igår inträffade den bästa stickdagen på länge - årets varmaste dag, ensam hemma, Stieg Larsson i lurarna och en stickning i lin. Det resulterade i att Silverlode har vuxit sej riktigt lång. Det kommer att bli en underbar tröja och jag vill ha den färdig nuuuu... inte åka på släktkalas utan sitta på verandan och sticka. Visst låter jag en aning otålig?


Vad passar bättre än ett besök på Hantverksmässa, när det är lite duggregn i luften? Vi tog våra kamoror och for iväg till Backamo. Mycket fint hantverk att titta på även om jag inte hittade något som jag ville köpa (utom det som låg utanför min budget). Däremot sprang jag på några personer jag träffat genom bloggvärlden, bla Tant Kofta och Torprosen, som jag fick möta för första gången. Roligt!


5 kommentarer:

Anna sa...

hej silverlode blir underbar, tack för senast!

aafke7 sa...

What book was in your ears? :)

skaparlust sa...

Mycket snygg tröja/topp vart hittar man det fina mönstret. Färgen är helt i min smak, tummen upp!!!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så kul att ses!
Nästa gång får det bli växthuset.
med hej fr. Koftan

MADE BY K sa...

Tröjan blir finare än originalet!!
supersnygg :)