fredag 20 augusti 2010

Uppfinning

Länge har jag funderat på den optimala sockstickningsförvaringen (puhh... långt ord) och idag började idén ta form. Efter frukost, så åkte alla sygrejer fram på köksbordet. Jag stickar för det mesta båda sockarna samtidigt med magic-loopmetoden, vilket innebär två nystan. Väskan fick därför två innerpåsar till nystanen och tillräckligt med plats för att förvara själva stickningen.



När jag ändå höll på att sy, så blev det ett glasögonfodral till min mamma, som har fyllt år.
Under bilfärden till och från mina föräldrar, så jag påbörjade jag en ny sockstickning. Jag kunde inte vänta med att prova om min Magic-sock-loop-bag fungerade (kan inte hjälpas - det låter mycket ballare på engelska :-)). Är supernöjd än så länge...

5 kommentarer:

Efwa sa...

Vilken bra idé. Snart har jag tänkt börja sticka sockor igen och då kanske jag prövar din idé.
Hoppas din helg blir skön.
Efwa - Medea

Fiff sa...

Det var smart med hålen så garnet kan löpa igenom! Det är så fint tyg du har, färgerna e toppen!

Anta sa...

Vilken smart och snygg uppfinning ,snygga färger.

Susilull sa...

Så smart! Det blev en fin sockgömma! Har stickat något par sockar med magic-loop, det är verkligen bekvämt.

MADE BY K sa...

Älskar dina väskor och fodral...de är superfina!!!