tisdag 31 augusti 2010

Förpackningsförälskelse

Det är kanske märkligt, men jag är helt förälskad i Saltå kvarns förpackningsdesign. Varje paket är som ett litet konstverk (genom mina ögon, ska tilläggas) och jag har kommit på mig själv att köpa produkter från företaget utan att ha nån aning om vad jag ska ha det till... som till exempel svart quinoa (ser ut som små torkade skalbaggar, blääk), men förpackningen är ljuvligt grönrandig. Kanske kommer matlagningen att nå nya höjder med all ny inspiration som hammnar i mitt skafferi.
Visst ser det läckert ut?

7 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Jag håller med! Förpackningarna är väldigt fina. Jag har bakat bröd med Saltå´s polenta i kväll. Om du råkar ha polenta och du inte vet vad du ska göra med den så är det ett tips ;-)
Jag har provat svart Quinoa (det är väl skalet som gör det svart?). Kanske jag kokade dem för kort tid, för de var väldigt knapriga...

Anna sa...

hej håller med jättefina förpackningar, ja vi ses imorgon!

Fiff sa...

Jag veet!!! De är så fina. Fler borde ha så glada förpackningar! Har oxå en hel del i skafferiet. Har inte testat svart quinoa, men den vanliga tyckte jag va ganska blääk ;-) smakade beskt hur mkt man än sköljde...jaja. fint e det i alla fall!

Anita Tørmoen sa...

Med så flotte esker og innpakning trenger man ikke bokser fra Tupperware:)

Timeout sa...

Ja de är fina. Jag älskar inte heller quinoa.

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, jag älskar också deras förpackningar och design och jag gör precis som du, jag har flera paket som jag inte har en susning om och inte vet vad jag skall hitta på att göra av dom.
Lustig, men dom har tydligen verkligen fått till det, i alla fall för oss!
Agneta kram

Efwa - Medea sa...

Förpackningarna är verkligen fina. Quinoa tycker jag är gott. Men man måste skölja en stund i hett/varmt vatten innan man kokar dem och de måste "blomma ut" innan de är klara. Nyttigt och gott, passar jättebra både istället för ris och i sallad.