torsdag 5 augusti 2010

Skärhamn

Denna dag har M och jag tillbringat tillsammans med våra bästa vänner S & A, i ett soligt Skärhamn. Vi har äntligen, efter år av prat, varit på Nordiska Akvarellmuseet. Där visades en utställning med Andrew Wyeths akvareller. Det var, som Bohusstickan säger på sin blogg, en fantastiskt fin utställning. Jag är så glad att jag numer alltid har mina läsglasögon i handväskan, för det var mycket detaljrika målningar.
Vi hann med att fika och kolla på antikvariatet,den pyttelilla loppmarknaden (och till herrarnas besvikelse) och i några klädbutiker med stora reaskyltar. Någon hade skojat till kyrkan i Skärhamn med en glad mun. Det går att se till vänster på bilden med alla båtarna. Den fina trädgården såg vi på väg till parkeringen.



På hemvägen tog M och jag den lilla omvägen om Sundsby säteri och köpte glass (Lejonet & Björnen, mums!) och surdegsbröd. Intill stenmuren, vid ingången till området, står den här charmiga cykeln.


En härlig dag och när vi kom hem så var det skyfall och åska. Precis när alla sladdar till datorer och andra känsliga apparater var urdragna, så kom det en blixt och en knall, så rutorna skallrade på vår gamla glasveranda (kitter sitter löst där). Puh... i sista minuten.
Nu väntar stickningen och det obligatoriska tedrickandet... :-)

3 kommentarer:

MADE BY K sa...

Vilken mysig utflykt!! Akvarellmuseet låter verkligen intressant!
/Annica

Anita Tørmoen sa...

Høres ut som en fin tur:)

Bland nystan o papper sa...

Den glada munnen är där varje år :)