onsdag 18 augusti 2010

Fint i brevlådan

Vår lantbrevbärarare är toppen! :-)  Idag har hon lagt ett fint paket i lådan. Garn! Undrar om jag kan sticka något av detta ljuvliga gröna eller om det blir skådegarn? Hur det nu blir med det, så har jag köpt det från Eskimimi Knits.


Varven på min släta Citron blir långsamt längre och längre... stoppar in några rätstickade varv med en extra tråd Kidsilk Haze här och där, för att variera stickningen lite... funderar forfarande på hur avslutningen ska bli... hmm.
Idag var det sista stickcafét på Mariagården, men jag fick stanna hemma. Bilen blev inte riktigt färdiglagad sist den var på verkstan och nu har avgasröret lossnat ordentligt.Vill man köra med den, så är det hörselkåpor på, som gäller. En hel vecka måste vi vänta på verkstadstid.... Suck! Tur att det finns fint garn att klappa på här hemma.

5 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Oj oj oj vilken fin färg!
Många ha det bra från Koftan

Fiff sa...

mm, mums! ;-)

Lilli sa...

En sån härlig färg! En riktig naturfärg där på stenen!

MADE BY K sa...

Vilket härligt nystan!! Ett sådant som man nästan inte törs använda :)
Vad ska det bliva av detta måntro?

teresa sa...

Vilken vacker Tina-färg på garnet!
Å tack snälla för garngömman som kom med min snälla brevbärare idag - blev superglad!!
Hoppas ni får ordning på bilen.