tisdag 17 augusti 2010

Frökuvert

När vi kom hem sent igår kväll, så hittade jag ett brev till mig från Nederländerna. Det var penningörtsfrön från min fina Ravelryvän. Tack, Vera! När jag var lite odlade min mormor dessa växter och jag minns hur fascinerad jag var av alla blanka silvervita pengarna som växte i landet. Nu får vi se om det kan bli några plantor här hos mig. Jag tänker så hälften av fröna i år och spara resten till våren, för att pröva alla möjligheter.


Igår, förresten, så var vi och hjälpte äldsta dottern att flytta in i det nya huset. Det var fönstertvätt, skåpskurning, golvtvätt osv... hela dagen lång. Det är nästan lite pinsamt att avslöja att jag har träningsvärk idag (ni förstår nog att mina städgrejer inte är direkt utslitna...).
Jag vill avsluta detta inlägg med att tacka för alla fina kommentarer om sockarna och min nya sjal.
Garnet jag stickar sjalen med är Suri Blue från Fleece Artist, som jag använde till min Manukofta (repades upp tidigare i år för den blev inte bra). Nu har det fått ligga till sig lite och känns som nytt. Det är bra garn det!

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Det var rart gjort! Jag tycker också dom är så fina. I mitt barndomshem fanns alltid sådana torkade i en vas.
Agneta kram