söndag 15 augusti 2010

Ny sjalstickning

Nu har äntligen min inspirationskris släppt och det är lite tack vare Medeas fina Citronsjal. Jag har varit lite småsugen på att sticka en ny sjal länge, men inte riktigt hittat rätt. Denna gång ska jag prova att göra Citronen utan 'ruffles'-sektionerna. Får se hur det blir... just nu känns det helrätt.


Innan middagen fick jag fäst de sista trådarna i mina Norosockar och jag är såå nöjd med resultatet. Dom ser ut som mörka skogar med mossa och lavar.


Imorgon kommer jag att meddela vem som har vunnit i min utlottning.

10 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kul att jag kunde inspirera dig till att sticka en Citron. Det ska bli kul att se hur den blir utan "volangerna".

Malin sa...

skall bli kul att se en citron utan volanger!!!!

MADE BY K sa...

Gud, så läckra sockorna blev!! Och sjalen kommer nog att bli lika fin den :)

Anita Tørmoen sa...

Blir sikkert fint det også:) Sokkene er kjempeflotte:)

Fiff sa...

Vilka härliga gröna nyanser!

Emmas dagar sa...

Så Grönt och Skönt!

Pernilla sa...

Dina gröna garner är så underbart vackra.

Pixi sa...

Härliga färger!!=)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag säger bara: Så fint!

Tvärslå sa...

Underbara färger :)