söndag 29 augusti 2010

Mycket sockar nu...

Under veckan har jag stickat sockar i det gröna garnet från Eskimimi Knits. Jag bestämde mig för att sticka på tills garnet tar slut... verkar som det kan bli knästrumpor. Mönstret är en omarbetad version av Brainless, som jag kallar Mindful. Brainless är ett gratismönster, som finns på Ravelry. Det tar låång tid att sticka knästrumpor med 2,25 mm stickor.... utkämpar hårda strider med mig själv, för att inte börja på något annat. Jag vet ju hur det blir - det ofärdiga projektet ligger oavslutat och bortglömt i en påse nånstans...
Hursomhelst, så är garnet skönt och lätt att sticka med och jag gillar den lätta randningen som uppstår.

3 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Åh, vad fina, gillar den där flätan.

Anita Tørmoen sa...

Superflotte sokker - og selvfølgelig var de grønne:D

Sjömans-Elin sa...

Impad av att du orkar sticka sockar, jag vissnar alltid innan jag hunnit halvägs... Inget sss utan mer första halvan av första sockan... :S Snygga är de hur som helst!