söndag 31 oktober 2010

Många stickprojekt...

Efter att ha läst på bloggen Bland nystan och papper, började jag räkna igenom mina egna stickningar och insåg att jag hade sju (7!!!) stycken. Jag som bara klarar av en sak i taget! Det kanske är orsaken till avtagande sticklust... så idag har jag försökt få lite struktur på alla projekt. En sjal- och en sockstickning har repats upp. Om jag stickar ett aviga och ett räta varv om dagen på Revontulisjalen, så är den färdig om en månad. Wollmeisetröjan (Olive ) placerades vid tvn, så den växer bara när det visas brittiska deckare. Sockarna till barnbarnet får ligga till sig ett tag och det får även mina randiga sockar göra. Sen är det mösstickningen, som är roligast för tillfället. Konstig nog valde jag blått garn... planen är att mössan ska färgas om när den är färdig. Så här ser den ut, för tillfället:


Nu är det dags för nästa steg - att plocka upp maskor för huvudet.

3 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Det er greit å ha mange ting å velge mellom:) Etter å ha sett at du bruker garn med uønsket farge, og farger det om har jeg begynt å gjøre det samme:) Man får så mange ideér, og det er jo det som gjør det gøy å blogge:)

Fiff sa...

Jag vågar nog inte riktigt räkna mina projekt... hihi. Fint flätmönster du har fått till! Men jag tycker nog den blåa färgen är ganska fin :-)

Pixi sa...

vad fin den blev!=)