tisdag 19 oktober 2010

70 m tapet senare...

är träningsvärken ett faktum! Vi började med att måla tak och lister på söndag vid lunchtid och ytterligare en gång till på kvällen. Tidigt upp på måndagsmorgonen och ytterligare en strykning av listerna. Sedan var det dags för det roligaste - tapetsering! Jag älskar att tapetsera! M fick lägga golvet. Äldsta dottern, Sofia, har ärvt kärleken till starka färger, vilket syns i valet av golv. Vi abetade hårt hela dagen fram till sju på kvällen, med korta avbrott för kaffe och mat, och hann färdigt med hela hallen. Hurra! Jag klistrade upp min längsta våd någonsin, 3,80 m och med tålamod och lite finurlighet lyckades vi tillsammans få fast en våd bakom det stora elementet utan att behöva skruva loss det från väggen.
Optimistiskt hade jag packat ner inte mindre än fem stickningar och sådär 300 g strumpgarn, ifall jag skulle stå utan stickning. Haha... lite onödigt, för det blev inget tid för stickning. Det blev inte mycket tid till gos med barnbarnet, heller, men vi bestämde att åka tillbaka snart igen (så jag kan ta lite bilder på August också och inte på tapeter hela tiden ;-)).
Idag ska jag sitta i stickfåtöljen och vårda min träningsvärk  (himla bra argument för att få en hel stickdag... :-) ) och sticka, sticka hela dan.



3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Stickar du vidare på ditt embryo, tro?
Så duktiga ni var där i hallen! Och fint ser det ut att ha vllivit också!
Kram

aafke7 sa...

Nice to see all these adventures and busy interior moments! Love it! Groetjes

Fiff sa...

Oj, det där golvet ser supercoolt ut! Så flitiga ni har varit, och det ser ju fint ut också. Gotta dig nu med din stickning!