lördag 23 oktober 2010

Färdig sjal!

Sjalen är färdigstickad och blockad. Otroligt mjukt och skönt garn. Jag har aldrig stickat någon sjal i så tunt garn förut och inser att jag borde gått upp i stickstorlek, för den blev rätt liten. Garnet är Tant Koftas egenfärgade Royal Baby Alpack, som hon säljer på sin blogg. Stickstorlek 4 mm(4,5 eller 5 mm hade varit bättre till mönstret jag använde) och mönstret, Little Leaves, har jag köpt på Ravelry.



Annars händer det inte mycket mer än att det regnar och snöar ( suck, snö i oktober... ) hela tiden... förresten, jag har börjat på ett par nya gladsockar, för att pigga upp mig med. Bild imorgon.

13 kommentarer:

mary-ann sa...

vacker sjal i en underbar färg :)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Den ser fantastiskt fin ut!
Många hej fr. Koftan

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser ut som den vackraste spets fast i en underbar färg!
Mössan din blev fin i förra inlägget! Du tar väl inte upp den?
Jag skrattar fortfarande åt din katt som fastnade i kattluckan.....det måste ha sett riktigt kul ut!
Kram

Annika sa...

Härlig sjal i en verkligen ljuvlig färg! Den ser så fin ut. Jag är också sugen på det mönstret. Gillar formen, ligger så bra över axlarna.
Ha´ en skön helg (trots regn och snö)!

Fiff sa...

Åhh, så fin! Älskar färgen!

The Willow Fairy sa...

Vacker. En liten sjal är nästan mer användbar än en stor.

Blenda sa...

Sjalen ser ljuvlig ut!
/Blenda

MADE BY K sa...

Själv tycker jag mycket bättre om mindre sjalar....denna ser ursnygg ut!!

Anita Tørmoen sa...

Nydelig sjal. Jeg likte fargen så godt:)

Lilli sa...

Härlig sjal i ljuvlig färg! Jättesöt! Dina gladsockor ser glada ut med sina ränder. De blir nog läckra :)

Anonym sa...

Gorgeous! Lovely! Magnificent! You do such beautiful handwork.

(It was snowing at my mom's house last Friday. It was cold enough to snow here, but, thankfully, the sun was shining).

aafke7 sa...

It looks softly and pretty! It will frame your face beautifully!

Miranne sa...

Lekkert sjal i lekkert garn!