onsdag 20 oktober 2010

Prototyp

Nu har det hänt lite mer med den höstlövsfärgade remsan i ett tidigare inlägg. Det var kanten på en mössa, fortfarande i prototypstadiet. Den här gången har jag planerat att skriva ner ett mönster, men innan jag kan göra det måste ytterligare en mössa eller två stickas, för få det hela begripligt. Kanske jag repar upp den här och provar på ett annat sätt... har inte bestämt mig ännu. Garnet är Manos Silkblend, som jag köpt på Tradera.
Men först har jag en sjal, som ska stickas klart. ;-)

11 kommentarer:

MADE BY K sa...

Den var finfin!! Håller på med en prototyp själv, men jag har fastnat på halva vägen :))

The Willow Fairy sa...

Silkblend är precis vad jag har liggande för en mössa - jag har också varit inne på att sticka ett band först och sedan plocka upp därifrån. Räckte det med en härva till din mössa? Lite osäker på hur mkt som går åt.

annika sa...

Jättefina höstfärger och modell!

Anita Tørmoen sa...

Denne luen ble flott:) Håper du strikker flere, og utvikler et mønster. Fargene passer perfekt til din "nye" høstside:)

Timeout sa...

Jag älskar verkligen det garnet. Och särskilt den färgen. Mössan är jättesnygg!!

Blenda sa...

Fin! har aldrig testat sticka kanten "åt andra hållet", kanske dags att testa nu! :-)
/Blenda

Fiff sa...

Cool mössa! Och tack så mycket för det finas du skrev till mig i mitt förra inlägg. Jag blev så glad av att läsa de varma orden :-) Jag känner verkligen att du har mycket lugn och värme som du utrålar, och det är så trivsamt och harmoniskt på något sätt att besöka dig här på bloggen :-)

Eva Hudin sa...

Det var en riktigt tjusig mössa/hatt du stickat!

Möss-tokig Eva

Susilull sa...

Vilken mysig mössa, i härligt höstfärgat garn!

Emilia sa...

Men så snygg!

Lillannen sa...

Såååå snygg mössa, precis en sådan jag vill ha.Hoppas ditt mönster snart är klart, jag väntar, garnet är hemma.......