måndag 25 oktober 2010

Sockarna växer...

Det går långsamt fram med sockarna, än är det några varv kvar till hälen. Konstig nog är det mycket krångligare att sticka oregelbundna ränder - så fort jag slappnar av i stickningen, så styr min hjärna in sig på ordning. Jag har börjat på en sjal i Noro Silkgarden Sock och om jag gillar den i morgon också, så blir det kanske en bild på hur det ser ut.


Två av våra katter satte sig utanför och tittade på småfåglarna och längtade efter torr mark att gå på. Nu är dom mer inne än ute och föredrar soffhörnet med den varma brasan i närheten.

Lillasyster och storebror

5 kommentarer:

Anna sa...

hej det märks att våra katter är släkt med era, våra går heller inte ut frivilligt. härliga sockar!

Fiff sa...

Åh, vilken bedårande kattbild! Mysigt. O jag vet vad du menar...ibland är det svårt att skapa oordning. O jag tänker alltid, nu ska jag smälla på med alla möjliga färger, men så sitter jag där och matchar allting i alla fall. suck. Men dina sockar e jättefina!

Snäckskalsdalen. sa...

Sockorna fortsatt fina!
Och vilka gulliga små katter!
Kram

Anonym sa...

My cats have been spending more and more time indoors, too, now that the weather is getting colder. Your stripey socks are knitting up lovely--great color combination.

Anonym sa...

Vilken otroligt härlig kattbild!