onsdag 2 februari 2011

Prinsessbakelse

Rosa kläder för hela slanten... Kanterna är inte fållade än men blir snart. Jag ritade mönstret till klänningen utifrån en Unoklänning i min garderob och tyget har jag köpt på  Kungälvs tyglager. Byxorna är i randig muddväv från Tygaffären i Göteborg och även där ritade jag av ett par av mina mjukisbyxor. Passformen blev väl sådär på byxorna, men det syns inte när klänningen hänger över. ;-) Ett par vida, röda linnebyxor är tillklippta och väntar på att bli färdigsydda. Det är så skönt när tiden liksom står stilla och skapandet bara flyter på... som meditation.
I kväll blir det stickning på Eris... ärmarna är påbörjade nu och det börjar kännas läskigt att momentet att sy i dragkedjan närmar sig.

16 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Snygg!

Anita Tørmoen sa...

Dette ble et supert antrekk:)

4U2 sa...

Rosa och prickigt det gillar jag!

Fiff sa...

Åh, så piffig du blev! Fördelen med klänning eller tunika är ju att man kan dölja allt möjligt ;-)
Och du, jag har ju fått en del reaktioner på mitt trådfästaravslöjande (som väntat). Ojsan, långt ord! Men ditt förslag köper jag nästan ska jag säga :-) Det är roligare att fästa trådar än att tapetsera, så det kunde funka!

Alexandra sa...

Vad snygg! & prickar, älskar prickar =) Du har en sak att hämta på min blogg - Må gott!

skaparlust sa...

Åh vad fint!!!

skaparlust.nannox.net

Annika sa...

Så läckert! Det låter härligt att få så mycket fint ur händerna!

MADE BY K sa...

Du inspirerar!! Man blir verkligen sugen på att ta fram symaskinen :))

Efwa - Medea sa...

Superläckert!!

Madeleine sa...

Oj vad snyggt! Jag som älskar prickigt! :D

miastick sa...

Härliga färger, och fina kläder! Vad avundsjuk jag blir på tid som står still- allför länge sen här känner jag.

teresa sa...

Vad fint det blev o rosa/rött är en härlig kombination. (Håller m dig om att kläder på barnavdelningen ofta är finast.)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken superläcker outfit!
Och du har sytt det själv, allkonstnär är du.
Jättefina kläder. TYcker skorna ser härliga ut också.
Kram

Tina sa...

Härlig outfit!!
Läckert med prickar.

Sue sa...

I love this outfit! Beautiful!

Anonym sa...

Vilken underbar klänning, och massa fantastiska syprojekt du gör, tack för inspirationen!