fredag 4 februari 2011

En vante får räcka...



Nu har jag provat på att virka vantar och jag är väl inte direkt "hooked" (nu var jag otroligt vitsig... hook=virknålskrok... fniss...). Vanten på bilden är virkad två gånger, så man kan väl säga att jag har gjort ett par. ;-)
Det blir nog ett par sockar av garnet istället (lätt att falla in i gamla beteendemönster).
Listan på all jag vill göra idag ser ut så här:
- sticka färdigt Eris
- sy en väska i svart ylletyg ( färgade det i går... torrt idag ) för att ha något att brodera på
- sticka ett par handledsvärmare i Semilla, med Månadens mönster
- sy färdigt mina röda linnebyxor (var och köpte muddväv för ändamålet under förmiddagen)
- skriva ner ett sockmönster
- brodera (dock inte innan väskan är sydd...)
- sticka en halsduk med veck och grejer på
Pust, nu blev jag alldeles trött... tur att man inte måste göra allt på en gång! :-)

Ha en skön fredag, vänner!

10 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Det var väldigt härlig färg på garnet så det blir nog snyggt vare sig det blir vantar eller sockar. :-) Ha en skön fredag du också!

mary-ann sa...

hade nog inte gett meg på 1a vanten ens :p
ha en skön fredag du med.

aafke7 sa...

You're quite busy! :)

Anita Tørmoen sa...

Jeg synen votten ser fin ut:) Nydelig garn har du også:)

Madeleine sa...

Massor med härlig pyssel! Och vad härligt det känns när man fått någonting klart! :D

Fiff sa...

Oj, så vitsig du är! ;-) Men what?? Ska du ge upp?! Men lilla du..virka som är så kul! Ojojoj. Vi ska kanske byta andra tjänster istället? Du stickar strumpor till mig och jag virkar vantar till dig ;-)

Blenda sa...

Men, jag som tyckte den blev jättefin! Vanten menar jag.

Och jag gillar din prickiga klänning skarpt, den är helt fantastisk! Superfin!

Ha en bra helg/Blenda

4U2 sa...

Snygg blev kan du ju konstatera!

Efwa - Medea sa...

Superfin vante. Jag ska försöka bli hooked på en kofta. Vet inte om jag tar mig vatten över huvudet men det går ju att ge upp om det inte blir kul.

Unknown sa...

Vanten ser superfin ut, härligt garn. Lycka till med din "att-göra" lista.
Susanne