tisdag 22 februari 2011

Äntligen feberfri!!!

Livsandarna återvänder och även lusten att skapa. Jag sitter i min stickvrå och klappar garn... funderar på om jag ska ta fram mitt broderi eller kanske rita mönster till en tunika. Ännu är kroppen svag och benen darriga, så det räcker att sitta och fundera och planera.
Några bilder på min underbara stickhörna med allt jag kan behöva inom räckhåll. Förvaringsfickorna till sofforna är något av det bästa jag sytt. Helt plötsligt blev det ordning i kaos... allt har sin plats. Jag mätte armstöden och radade upp allt jag ville få plats med och klippte sen till fickor. Öglorna för att hänga stickpåsar med pågående stickningar i är nog det allra bästa. Krokarna köper jag på Ikea eller Granit och använder i hela huset och även ute... perfekt att hänga talgbollar på till småfåglarna.

                                                                                 Stella lurpassar på Ronja

Tittut!



10 kommentarer:

Anna sa...

vad skönt! ett steg tillbaka till verkligheten.

Efwa - Medea sa...

Skönt att du börjar bli piggare. Hemma i Sverige har jag en av Stickfrossas UFO-gömmor på soffan men här i Provence har jag inget och det borde jag verkligen. Jag kanske ska sy ett förkläde till min stickfåtölj... Jag återkommer. =D

Fiff sa...

Så bra att det går åt rätt håll :-) Smart förvaring är verkligen toppen, och underlättar för kreativa, smått kaotiska sinnen ;-)

Anita Tørmoen sa...

Smart system i strikkekroken din:)

englundskan sa...

Ja man är ju rätt duktig på att planera stordåd när man tyvärr är förhindrad att genomföra dom. Men snart är du på gång ingen. Skönt.

Bland nystan o papper sa...

Skönt att du mår bättre! Ta nu små steg i början så du inte blir dålig igen.
:)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken snajdig idé! Det var ju hur funktionellt och snyggt som helst, får jag ta mig en funderare på.
Och så ser jag att du har etiketter med ditt namn på eller hur, frackt!
Agneta kram

Saras pyssel sa...

Åh, vilken härlig stickhörna! Den bjuder verkligen in till kreativitet! Vad skönt att du blivit feberfri - fortsätt nu krya på dig ordentligt!

Madeleine sa...

Läckert! Jag älskar smarta förvaringsanordningar :D

4U2 sa...

Smart! Skulle behöva en modell "större" för jag har ingen ordning alls!