torsdag 24 februari 2011

Lchf-frukost



Det här är var jag har ätit till frukost senaste tiden - äggost med massa kanel och en stor klick vispad grädde.
7 ägg
2 l fet mjölk
2 dl grädde
3 dl gräddfil
Blanda ihop allt i en kastrull. Värm under omrörning tills blandningen skär. Dra av kastrullen från plattan och låt vila i 15-20 min. Ös över ostmassan med en hålslev till äggostformen (om du inte har någon äggostform, går det lika bra med ett durkslag). När äggosten droppat av sig, stjälp upp den på en tallrik.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Det låter gott! Och du, vilken jättefin stickhörna du har.

Anna sa...

mums!

Anita Tørmoen sa...

Så godt dette ser ut:)

Kerstinsdottern sa...

Men jösses... att jag inte har tänkt på att man kan äta äggost när man är LCHF-are!
Ska genast göra en sådan, tyvärr utan fint mönster eftersom jag inte äger någon äggostform.
Så gott det ska bli med hallon och en klick grädde till Antik-Rundan framför TV:n ikväll!!!
Tack snälla för tipset!

Susilull sa...

Mmm, smarrig frukost!
Skönt att du är på benen igen. Synd att du inte kunde vara med i tisdags. Vi lyckades få kläm på hälarna, men jag skall ta och fixa till ett par snyggare här hemma.

The Willow Fairy sa...

Äggost är så underbart gott...