söndag 13 februari 2011

Den röda sommarklänningen

Säg så här - det är inte lätt att låtsas att det är sommar i 15 minusgrader även om solen strålar, men vad gör jag inte för er kära bloggläsare. ;-)


När jag köpte det röda brodyrtyget i Tygaffären, så fick jag låna Ottobres höst/vinternummer 2009, av snällaste Yvonne. Där hittade jag mönstret till klänningen och för övrigt en massa annat fint också... :-)
Egentligen ska det vara dragkedja (urjobbigt tycker jag... är bara i vägen )i ryggen, men det struntade jag i och gjorde klänningen så att den går att dra över huvudet istället.
Jag planerar redan nästa klänning av samma mönster i ett lin/silketyg inköpt i samma affär... funderar just nu på om jag ska färga om tyget först eller inte. Fast först ska Beatas västklänning sprättas upp för den blev lite för stor.
Det är så skönt att handleden fungerar vid symaskinen... stickningarna får vila ett tag till.

11 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Din nye sommerkjole ble kjempefin:) Kan tenke meg den samme i linstoff også blir bra.

4U2 sa...

Snygg, dessutom ultra modernt, såg i en tidning häromdagen!

Efwa - Medea sa...

Vad snygg den blev. Det är ju samma modell som jag nyss sydde i jeanstyg. MED dragkedja, som inte blev bra, utan putar. Men modellen är snygg.
Visst är det fina modeller i det numret, liksom i de flesta Ottobre dam.

disa sa...

Sån fin klänning du har sytt! =)

Annika sa...

Oj, så fin den blev! Färgen är verkligen läcker, man blir glad!

Fiff sa...

Åh, så somrigt du har det hos dig ;-) Fiin.

Maggie sa...

Så fin kjole du har sydd! Den likte jeg, og kan se for meg at den blir fin i linstoff, også.

Det växer sa...

Snyggt! Kan tänka mig att du är helnöjd!

Sue sa...

Beautiful! What else is there to do in winter, but prepare for summer?

garnlek sa...

Väldigt vacker! Särskilt på en sådan figur.

Jenny sa...

Jättesnygg klänning!