söndag 1 maj 2011

Många bäckar små...

En kvarts sticktid om dagen verkade så lite, men rätt som det var blev varven riktigt långa. En sjal (Shetland Triangle Lace Shawl) kommer det allt att bli till slut. Jag fick för mig att färga om den och återstående härvor från gult till grönt och gillar garnet (Sarah Tweed från BC garn)ännu mer nu.
Jag kunde inte låta bli att fota mitt stickade i ett blommande träd precis som Fiff gjorde med sin fina uggla, fast min sjal hänger i vårt päronträd.
Trädet började blomma igår och är helt överväldigande.


5 kommentarer:

disa sa...

Låter som om du hade en mysig Valborg!
Så fin sjalen är och fina bilder på blommande träd!! =)

Anita Tørmoen sa...

Så fint sjalet blir. Flott bilde av arbeidet så langt:)

mary-ann sa...

älskar blommande fruktträd :) och din sjal ser så vacker ut.

Fiff sa...

Vad kul att du blev inspirerad att fota i fruktträdet, det är ju så härligt! Ditt tips om att sätta klockan, så man inte handarbetar för mycket är en väldigt bra idé, jag har funderat mkt på det. Men att göra det sitter långt inne! Fin sjalen ser ut :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Päronträd och stickat är en jättefin kombination, båda lika vackra!
Agneta kram