söndag 22 maj 2011

Äntligen ett FO

Det var så skönt att klippa av sista fästtråden i mina nya sommarsockar. Stickade med 2,25 mm rundsticka, från tån-och-upp i Boots Stärke från Schoppel-Wolle. Jag valde 2,25 mm, för jag är lite orolig för att sockarna ska töja sej, eftersom det är 42% bomull i garnet. Garnet var skönt och lättstickat och om sockarna håller formen, så använder jag det gärna igen.
Nu väntar mitt fina gröna sockgarn från Tant Kofta på att jag ska sätta stickorna i det... fast det får vänta till imorgon, för jag har redan använt upp dagens sticktid.


6 kommentarer:

disa sa...

Så fina de blev!! =)

Rät&Avig sa...

Jättefina!
Verkligen somriga!'
/Ann-Britt

Fiff sa...

Det är lite såhär morotskänsla på dem, snyggt! Är det inte bättre för händerna att sticka på grövre stickor? Eller är det tvärtom kanske..? Vad vet jag ;-)

Madeleine sa...

Sommarstrumpor, och fina färger! :)

metamorphosis sa...

Ser fina och somriga ut! :)

Ska bli spännande att höra recention av garnet sen - har klämt och kännt lite på det i butik men inte vågat mig på det... (blev påmind nu också om att jag har en udda sån kort-socka liggandes som väntar på en partner)

Anita Tørmoen sa...

Så flotte sommersokker du har strikket!