söndag 8 maj 2011

Under blommande fruktträd...

Min helg har, till större delen, tillbringats under blommande träd. Lördagen började med storstilade planer... skruva upp hyllor, plantera blommor, sy färdigt klänningar, baka... men allt bleknade bort där i hammocken under päronträdet, med historier om Mma Ramotswe i öronen och en varm hund vid fötterna. Så gick den dan... med funderingar om att det är lättare att praktisera mindfulness den här årstiden än andra mörkare och kallare tider på året och om lattens betydelse, som humörhöjare... Idag har det nästan varit för varmt där undet päronträdet, så jag bytte plats till favoritfåtöljen under körsbärsträdet i stället... där har jag suttit med min sjalstickning alldeles för länge (tycker nog handleden, men inte jag ), med resultatet att nu är det dags för den sista charten, med det stiliga namnet, Scalloped Lace Edging. Hurra!
Planerna på vad som ska bli nästa stickning, snurrar i huvudet... det lutar åt ett par sockar. Jag måste (lite skamset, för jag har inte garnbrist) erkänna att jag inte kunde låta bli att köpa en härva Fleece Artist-garn hos Madame Kruz i fredags.



10 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Låter som du haft en toppenskön helg :)

Emmas dagar sa...

Jag förstår att du inte kunde motstå den härvan!

aafke7 sa...

You must have been enjoying this day! Lovely with such a kind doggy!

Anita Tørmoen sa...

Så fint det ser ut hos deg nå. Flott garn også:)

Linda sa...

DET är busigt, att se en halvstickad socka på nätet och sedan beställa garn från Nysta... ;) Åh, Fleece Artist-garnet är bara för fint, jag älskar deras garner både för kvalitén och färgerna.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker du verkar göra så rätt som tar det som det kommer och njuter av den här tiden, jag har suttit i min utesoffa idag och broderat och bläddrat i böcker och tidningar, väldigt avkopplande!
Agneta kram

Fiff sa...

Härlig dag! Som här ungefär :-) Fast jag har nog målat lite mer än dig ;-) Vilket ljuvlig garn! Mumma!

Hedvig sa...

Låter helskönt! :) Själv har jag lytt ditt råd och haft vrikuppehåll i helgen! :)

Hedvig sa...

Ha ha, virkuppehåll skulle det ju stå... :)

Madeleine sa...

Vilket vackert garn! Nu blev jag sugen :)