tisdag 17 maj 2011

Nu även med hälar...

- Riktigt svenskt sommarväder!, utbrast M under regnskuren på förmiddagen. Blåsigt, småkallt och regnskurar... vi tände en brasa i kaminen och gjorde upp ett turordningsschema för favoritfåtöljen på glasverandan. Jag satt där med min stickning (med C.S. Lewis Narniaserie i öronen... min favoritsaga) och han satt småfnissande där och läste Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det verkar vara en riktigt rolig bok, så nu står jag i kö, för ljudboksversionen, som tyvärr var utlånad på biblioteket.
Efter middagen åkte Beata, M och jag till Fästingbussen vid Ica Maxi i Kungälv och fick vår första vaccindos mot TBE. Det känns skönt att få det gjort, eftersom smittan har fått fäste här i vår del av landet.
Nu har jag precis avslutat mitt pass i skönfåtöljen och M har fått tillträde.
Allt det här sittandet har resulterat i två färdiga hälar på sockarna. Hurra!



Edit. Lägger in en länk om vad TBE är.

8 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Betyr det at dere tar vaksine for ikke å få Boreliainfeksjon? Sokkene dine blir kjempefine:)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så fin bild med sockorna upphängda.
med hej fr. Koftan

Fiff sa...

Gillar dina bilder idag :-)

Madeleine sa...

Vad fint det ser ut! :D

aafke7 sa...

At first I didn't get what there is to see... And thought about something for gardeners like bonsai equipment of some kind and special 'covers' for rooting! :) But them are just nice socks!

Otaliga projekt sa...

Hundraåringen.... Väl värd att vänta på.
Sarah

Hedvig sa...

Åh, den boken verkar jättebra. Den står på tur på min att-läsa-lista också. :)

disa sa...

Vilken härlig bild med sockarna upphängda! Låter så myspysigt med. =)