lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton

En skön dag i mina föräldrars sommarstuga vid Byfjorden. Vi åt en fantastisk currykyckliggryta tillagad över öppen eld. Mumselismaskens! Efter maten satt M och jag utslagna i varsin stol, medan Beata och morfar gick ner till stranden och fiskade.
När vi tröttnat på det åkte jag till Torp och M pluggade teori inför sin dykkurs, nästa vecka. En kasse roliga småsaker till trädgården senare åkte jag tillbaka till stugan och kan ni tänka er, Beata hade fått napp! Hon har hållt på och fiskat lite av och till i flera år och aldrig fått napp (vår talesätt här i familjen är - Tålamod är en fiskares bästa vän! Det används om allt...). Nu var det dags och det var en konstig fisk hon fick upp... en tångspigg. Slutomdömet i fiskboken var - utan ekonomisk betydelse. Kul kommentar, tycker jag. Den fick hoppa tillbaka i vattnet igen (den var bara 15 cm lång). Nu är M och sjunger in våren, medan Beata och jag slappar här hemma.
Naturligtvis hade jag glömt kameran hemma, så det får bli en bild på dom urgulliga små skyltarna jag hittade på Plantagen.


Hoppas ni har haft och har en skön valborgsmässoafton!

2 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Høres ut som du har nytet dagen bra:) Fine små skilt du fant!

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter som en riktigt skön dag! Och skyltarna var verkligen söta!
Agneta kram