onsdag 27 april 2011

Ovälkommet besök

Jag som alltid sjunger kattluckans lov, så fort jag får tillfälle, har i natt lärt mig att det inte bara är fördelar med en sådan. När jag smög upp klockan tre inatt för att kissa (dricker litervis med te på kvällarna och har bara mig själv att skylla ), så vaknade vår hund (enligt rasbeskrivningen ska han vakta, men det har han nog inte läst ) och han insåg snabbt att det fanns en inkräktare i huset. En främmande hankatt på friarstråt, som inte kunde komma ut ur huset, för vi spärrat kattluckan för utfart igår kväll. Det blev en del morr och skäll och pälstussar och utvälta krukor på verandan innan vi fick ut katten. Trist nog så har kattskrället gått och stritt en del i huset och det luktar blä. Det var riktigt skönt att åka iväg i förmiddags och ha en heldag med goda vänner och slippa eländet.
Några finknappar, lite påfyllning till tyglagret och den sköna känslan man får av en härlig dag fick jag med mig hem. Nu har jag ställt ut kvistar av balsampoppel lite här och där och det luktar betydligt bättre än kattpink.

3 kommentarer:

Fiff sa...

Ojsan, vilket drama! Vilken taskig hund du har som inte har läst beskrivningen ordentligt ;-) Det är tur det finns textil i såna stunder :-)

Anita Tørmoen sa...

Ingen spøk med fremmede katter i hus! Så spennede stoffer du har kjøpt. Får lyst til å sy selv:)

Efwa - Medea sa...

Finfina tyger! Det andra var väl däremot inte såå kul...