lördag 15 maj 2010

Oj, titta en hackspett!

Jag satt och funderade på fina formuleringar till mitt nya blogginlägg och tittade ut genom fönstret och där satt en så vacker hackspett i björken utanför. Alla ord for ut ur huvudet igen och jag slet fram kameran och fångade den på bild. Nu äter den jordnötter och lyser upp det gröna med sina klara röda färger. Det är ett annat slags ögongodis, med fina fåglar, än mina garnhärvor.


Lite stickat har det blivit också... Efter många timmars vånda tog jag mod till mej och nystade upp en av mina dyrbara Wollmeisehärvor. Jag hade bestämt mig för att inte köpa en enda härva till förrän jag faktiskt provat att sticka med garnet. Nu har det blivit ett par sockar, lika gröna som vårgräset. En Tinafärg som Anna, så träffande, sa på senaste stickfikat. Wollmeisegarnet höll måttet även som stickat! Sockarna är Brainless, ett mönster, som jag har gjort om efter eget huvud och kallar Mindful.


Ute blir det bara grönare för varje dag och idag är det varmt och lite regn. Mitt favoritväder! När jag kom hem i morse efter morgonyogan, så stod jag ute på trappan och bara luktade på våren. Den luktar som allra bäst i regn. Se bara vad tusenskönorna trivs.

1 kommentar:

aafke7 sa...

Lovely! We call them Bellis Pomponetti Here is a link! http://www.perennials.com/seeplant.html?item=1.100.050