onsdag 5 maj 2010

Gula prickar

Det går långsamt fram med stickningen, när trädgården kräver mer tid. Regniga dagar blir stickdagar...
Jag har börjar gör små provlappar för att göra en Little Leaves-sjal. Sjalen blir i grönt 1-trådigt ullgarn från Ullcentrum med gula 4 mm pärlor. Egentligen ska den stickas med 4,5 mm stickor, men jag vill helst inte sticka med större stickor än 4 mm, så jag funderar på om jag vill ha en mindre sjal, eller om jag ska räkna om mönstret lite. Under tiden blir det ett och annat varv på Mondo Cable Pulli.

Gula prickar
Tittut, säger Stella...

Fast idag är det sol och en sväng till närmaste plantskola står på dagens lista. En knalligt rödblommande klematis ska grävas ner och tomatplantor och luktärter ska i krukor.

1 kommentar:

aafke7 sa...

How soft that pull...
And yesterday? I did give your recipe a try! Very tasty.
Did put a honor link into my blog!