tisdag 16 november 2010

Tv-stickningen

Så praktiskt att ha en stickning liggandes vid tvn... helt plötsligt är tröjan lång. Det har blivit en och annan deckare (inte alltid lätt att hänga med i handlingen när det blir lite pilligt med stickorna ) och ett och annat Idolavsnitt. Om några cm ska jag börja med avslutningskanten och då får stickningen komma fram i dagsljus igen. Sen är det dags för ärmarna. Det är inte så mycket garn kvar, så jag väger helt enkelt upp garnet i två lika stora nystan och stickar tills det tar slut.


Ikväll hänger jag nog lite på Online stickcafé på Facebook... vi kanske ses där!

6 kommentarer:

Alexandra sa...

Snygg!! Vad är det för mönster du stickar efter, eller är det eget huvud?

Fiff sa...

Men jisses, så snyggt det ser ut! Ojoj. Men jisses igen, vad alla hänger på stickcafé på facebook! Jag vägrar skaffa fb...känner mig ganska ensam! Ha en fin kväll.

Efwa - Medea sa...

Jag har en liten utmaning till dig i min blogg!

MADE BY K sa...

Vilken härlig tv-stickning!! Tröjan ser verkligen fin ut!!

Pixi sa...

Så fin!!Vad kul när man upptäcker ,oj nu börjar den bli klar,perfekt =)

Anita Tørmoen sa...

Så fin den er. Kjekt å ha slike tv-arbeider:)