onsdag 13 juni 2012

Lurigt

Även jag har hakat på att sticka in mina telefonlurar... pilligt och roligt. Om jag tycker om att använda dom vet jag inte riktigt än... det är i alla fall ingen tvekan om vems lurar det är längre!
Jag använde egenfärgat Kunstgarn och stickor 2 mm. För den tjockare delen på lursladden stickade jag en 4 maskors I-cord och vid delningen ökade jag till 6 maskor som sedan fördelades till två stycken tre-maskors-I-cords, en per sladd.




Bild 2 har bäst färgåtergivning

Håller just på att lyssna in dom med Askungar av Kristina Ohlsson... riktigt spännnade!

6 kommentarer:

Tina sa...

Så fint!!
Tack för beskrivningen. Har tänkt lite på det där när sladden delar på sig, men nu har jag fått hjälp på traven.

MADE BY K sa...

Supersnyggt :)

Yarn-Madness sa...

Underbar färg! Måste jag kanske också göra det där... hm! :)

metamorphosis sa...

Snygga blev det då i alla fall! :)

Hedvig sa...

Jag tycker det är fantastiskt för jag verkligen avskyr när sladdarna trasslar sig. Superfina blir dina! :)

Annika sa...

Vilket pillerjobb och jättefina blev dom!