söndag 26 februari 2012

Sjalembryo

Tröjan som jag har stickat på i månader börjar bli färdig... det är bara lite småfix kvar som att fästa trådar och snygga till nederkanten lite. Det tar lång tid att sticka en tröja när handlederna krånglar, men även en liten stund om dan ger så småningom resultat.
Som belöning satte jag stickorna i mitt första inköp från Colormart, ett svart merinogarn, mjukt och skönt att sticka i.
En Shaelyn ska det bli... en svart sjal har jag saknat länge och nu när ljuset återvänder blir det lättare att sticka med svart garn. Ändå startade jag upp stickningen igår kväll, med trötta ögon, dåligt ljus och svarta ebenholzstickor. Hur dum får man bli? Det var bara att repa upp imorse och börja om med ljusare stickor och solsken som sken in genom mina nysydda gardiner (sedär, nu fick jag med att jag har sytt nya gardiner också... ;-) ).
Nu är problemet att låta bli stickningen så handlederna får vila.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Länge sedan jag skrev ngt i din blogg, men besöker den ändå flitigt =)
Fiffigt att visa upp sockarna före & efter användning! Det är verkligen skillnad på sockgarner!

Ser fram emot att se tröjan & lycka till med sjalen =) Må gott!

teresa sa...

Det var en riktigt snygg sjal! Nu vill jag plötsligt inte alls sticka min svarta Ishbel längre. (visst är dt märkligt att vi båda
stickar svarta sjalar m våren i antågande :))

Tina sa...

Fin sjal du har på dina stickor!
Har också haft ont i mina handleder den sista tiden, idag känns det bättre. Hoppas du också blir bra snart!!

disa sa...

*skrattar* sådär gör jag med, mörkt garn och mörka stickor och kvällstid och får ta upp dagen efter och göra om.......och vill man sticka betalar man priset med värk istället för att vila dum som man är. Det är ju så ROLIGT att sticka!! =)