tisdag 27 april 2010

Ute i kylan



Min lille älskling, Elling är sur på mej. Igår kväll, sent när jag höll på att somna behövde jag gå på toa och då passade Elling på att smita in i sovrummet. Han brukar få vara där inne i vanliga fall, men då vill han bli kliad och gosad med i minst en kvart och jag skulle ju som sagt sova. Därför lyfte jag ut honom och i morse var satt han inte vid datorn och väntade på sitt morgongodis som vanligt. Efter att ha letat en stund hittade jag honom en bra bit från huset.
Det tog ett tag innan han bestämde sej för att följa med hem, men på behörigt avstånd från matte. Något godis vid datorn gick inte för sej, utan först när jag gav honom det utanför dörren ville han äta, bara jag inte klappade på honom.
Nyss hoppade han upp i sticksoffan så jag fick klappa lite, men bara en kort stund utan att han ville spinna, sen la han sej i fåtöljen.
Hoppas det inte blir som när jag badade honom en gång - då var han sur i flera dagar.

4 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Ja, katter har verkligen en fantastisk förmåga att sura! Men som tur är så brukar det ju gå över tids nog och då blir de lika gosiga som vanligt igen. :-)

aafke7 sa...

His majesty is only demanding his natural rights! Allmighty and with dignity he is the ruler of your heart and HOME.. at least he thinks so!
And his tail is in the impressive position to let us know:...don't mess with me! ROOOAAARRRRR!

Annika sa...

Elling verkar ha "humör" som vår Frasse! Jag tvättade hans snuttefilt förra sommaren, och då kom han inte och sov bredvid mig på två månader!

Tina sa...

Sara - Det gäller att hålla sig väl med dom små liven.
Vera - I'm afraid it's not just in his mind.
Annika - Oj, hoppas att inte Elling blir så långsint.