söndag 18 november 2012

Färdig...

... har den varit i över en vecka och jag har avsiktligt låtit bli att elda i kaminen bara för att kunna ha på mig den inomhus. Kärlek är ordet.


Garnet är heter Heavens Hand och är köpt hos Kerstin på Garnglädje. Väldigt trevligt och lättstickat garn. Jag köpte 5 härvor à 100 g och det blev 13(!) gram över. Mönstret heter Tea with Jam and Bread av Heidi Kirrmaier. Jag har sån tur att designern har samma kroppsform och storlek som jag, så jag behöver inte ändra någonting i mönstren från henne. Det är bara att kolla vad hon har stickat för storlek till sig själv och sen göra en likadan. Väldigt praktiskt.

Gladast!

3 kommentarer:

disa sa...

Åh, så fin!! Och du passar superbra i den med!! =)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag har sett tröjan IRL och kan intyga att den är toppenfin!

Hedvig sa...

Skitsnygg rent ut sagt! :)