söndag 18 mars 2012

Korgklädsel

Jag har en fin korg, som passar så bra till att ha stickningar i. Länge, länge har jag tänkt sy ett foder till den för att skydda stickningarna från vassa spetsar. Igår var det dags... en liten bit tyg och tjock vlieseline och en många kapitel på ljudboken gav lyckat resultat. Först hade jag tänkt göra en mall, så det lätt går att sy fler foder i framtiden, men det var så tråkigt att jag la ner det projektet rätt snart. Bättre att lägga all energi på det roliga.
Med på bilderna är mitt koftprojekt, som växer fort. Koftan stickas runt och ska klippas upp framtill (läskigt, men nu har jag övat på en provlapp). Jag stickar i Tant Koftas Angorett och varje maska är en ren njutning... mjukt och skönt och grönt (kanske har jag en något överdriven kärlek till grönt, men det stuntar jag i... ).
Visst är det vackert med mossgrönt?



8 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Grönt är min favorit också och den färgen du har är den allra bästa, enligt mej. Fin blev korgen, känns rejält och bra att ha stickningen i en korg.

Lena Andersson sa...

Tittar in till dej då och då och visst har du en stark kärlek till grönt, men vad skönt att ha en så självklar färg som man alltid älskar och kan ta till. själv så velar jag mellan fler favorit färger och ibland så blir jag trött på mej själv för alla passar inte ihop.
Lena

Madeleine sa...

Jag älskar korgar - det här var en bra idé! :)

disa sa...

Min korg har inget foder, men jag lovar mig själv varje vecka att den ska få det!! *ler* Särskilt efter att något fastnat.....

Ditt korgfoder vart jätte fint! Och koftan ser underbar ut, och man kan ALDRIG få för mycket grönt. =)

Stickstugan sa...

Korgen blev jättefin, mysigt att fylla den med garn och stickning :)
Lotta

Garnhumlan sa...

Jo, sockstickning är populärt om du frågar mej. Grönt också. Och jag har tittat på din hälvariant och tänker absolut prova den. Ser fram emot det.

Garnhumlan sa...

Jo, sockstickning är populärt om du frågar mej. Grönt också. Och jag har tittat på din hälvariant och tänker absolut prova den. Ser fram emot det.

Malin sa...

Korgfodret ser jättefint ut. Vilket underbart grönt garn. Den koftan kommer bli super!!! Men det låter läskigt att klippa i den!
Kran Malin