torsdag 10 juni 2010

Avmaskat

Tre färdiga småprojekt har det blivit under de senaste veckorna.
Growing Leaves Cowl, något ändrad, till min man som har en envis muskelinflammation i en halsmuskel och behöver ständig värme där. Jag la upp 60 i stället för 90 maskor och en och en halv mönsterrepetition istället för tre, så blev den som han ville ha den.
Det gick åt 20 gram Cascade 220 och jag använde 5 mm rundsticka.


En sev[en]circle har jag stickat till mej själv. Bra och enkel stickning om man passar en liten bebis medan mamman sover. Jag använde 3 mm rundsticka och det svarta garnet är Opal och dom andra färgerna är Malabrigo sock. Nu är bilden på mej lite suddig, men det går att se änglatrumpeten och regndiset i fjärran...


Det tredje färdiga projektet är min Little Leaves sjal, som jag har stickat i ett garn, fyndat på Tradera för evigheter sen, som heter Fyberspates Merino Sock Yarn, helt underbart att sticka i, och samma Opalgarn som i sev[en]circle. Pärlorna hittade jag på Panduro och dom glänser som stararnas fjäderdräkt om våren.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

men du, vilka fina och inspirerande sjalar/halsvärmare du stickat! Den med löven har jag redan sparat ner... känns som en fin och skön halskrage variant att sticka ihop till både barnen och mig själv framåt hösten!