tisdag 9 mars 2010

Sockstickning

Igår stickade jag färdigt min njutstickning. Sockar, Spicey Noro, i Noro Kureyon Sock, färg S184, köpt från Garnkorgen, stickor 2,5mm. Färg S184 innehåller också olika lila nyanser, som jag tog bort ur nystanet. Det kan komma till användning någon annan gång. Sockarna är stickade från tån och upp, med magic loop, båda på samma gång och hälarna är gjorda med korta varv. En fantastiskt bra metod, tycker jag, för sockarna ser likadana ut och så blir dom klara samtidigt. Här och här finns bra beskrivningar på sockar stickade från tån och upp.
.
.
Nu håller jag på med min Tea Leaves Cardigan. Jag stickar med Cascade 200 Heathers, färg Red Wine Heather, köpt från Garnkorgen, på stickor 4mm. Halsen är ganska vid på den här modellen och jag har lagt till en extra rad med rätstickning/ruffles i halsen. Hitills ser det ut att fungera. Det är bara några rader kvar innan jag kan dela av för ärmarna.
.
.
Igår fick jag också tillfälle att fota hur solgropen används och satt själv där en stund och solade. Skönt och vindskyddat.
.

2 kommentarer:

aafke7 sa...

He??? A frosty designed seat!:)
How nice to see your surroundings!

Tina sa...

Yes! It's the snow designer him self.