onsdag 10 mars 2010

Färdigfixad Citron

Det var riktigt trist att repa upp avmaskningen på sjalen, men jag gjorde det ändå. Sen var det bara att sätta igång med picotavmaskningen Snälla Anna sa att hon använder en virknål i högerhanden när hon gör en sådan kant. Det underlättade en hel del! Efter drygt hundra pärlor gick det bättre och bättre och på slutet kunde jag nästan(!) känna att det var kul. Jag har gjort en Just Enough Ruffles i samma garn, Schoppel-Wolle Zauberball , som också krullar upp sej i kanten. Nu blev jag rätt sugen på att pärlkanta den också.
... det är bara 900 maskor... får se om jag kan hitta passande pärlor...
Kom precis hem efter ett stenhårt yogapass. Hoppas att jag kan kan sticka imorgon, med all den arm,- och axelträningen. Härligt var det i allafall!
.

.
.
.

2 kommentarer:

Beda sa...

Vad kul att jag hittade din blogg. Och vad fin sjalen blev med pärlor, verkligen jättesnygg!

Tina sa...

Tack! Det blev en härlig tyngd i den också. Välkommen hit!